Fii unul dintre șoferii BlaBlaCar și îți vei reduce cheltuielile de călătorie împărțind cursa cu alți pasageri.

Conduci. Cunoști. Economisești.

Toate informațiile utile conducătorilor auto, disponibile în Centrul de asistență

  • Cum îmi stabilesc prețul?

    Recomandăm o contribuție per pasager pentru fiecare din cursele tale. Aceste sugestii îți permit să fixezi o contribuție corectă pentru fiecare cursă (ceea ce înseamnă cât mai multe șanse de a-ți ocupa toate locurile!), dar pot fi ajustate în limita unei anumite marje. Efectuăm aceste sugestii de preț atât pentru a te ajuta să-ți împarți costurile, cât și pentru a-i împiedica pe conducătorii auto să facă profit de pe urma activității lor de carpooling. Suma afișată este calculată pe baza elementelor care îți permit să-ți reduci cât mai mult costurile de călătorie (carburant, uzură etc.) pentru fiecare cursă. Mai intră în calcul și distanța, stabilindu-se o anumită sumă pentru fiecare kilometru parcurs [0.13 lei/km]. De asemenea, este bine de știut că în loc să se fixeze sume diferite în funcție de țara în care îți publici oferta, contribuția și moneda depind de orașul sau localitatea de plecare. Astfel, lucrurile sunt mai simple și mai transparente pentru toată lumea, indiferent de localizare. În cazul în care cursa ta include opriri, folosim orașul de plecare pentru a calcula și contribuția pentru segmentul de traseu respectiv. De exemplu, dacă publici o cursă de la Torino până la Paris cu oprire în Lyon, suma pentru întreaga cursă de la Torino până la Paris va fi calculată pe baza prețurilor italiene, deoarece orașul de plecare se află în Italia. Același calcul se aplică și segmentului Torino-Lyon. În schimb, suma dintre Lyon și Paris este calculată pe baza prețurilor din Franța, deoarece orașul de plecare se află în Franța.

  • Cum aprobi o solicitare de rezervare?

    Dacă ai decis să publici o cursă folosind opțiunea de Aprobare manuală, pasagerii interesați de călătorie pot face o cerere de rezervare online. Pentru acest mod de rezervare, trebuie să aprobi sau să refuzi solicitarea pasagerului, răspunzând la alerta trimisă de BlaBlaCar. Prin SMS: Când primești cererea de rezervare de la pasager, poți răspunde la SMS scriind DA pentru acceptare sau NU pentru refuz (+ codul indicat în SMS-ul de la noi). Prin e-mail: Accesează linkul pentru a accepta sau refuza solicitarea de rezervare. Pe site: Toate informațiile sunt disponibile în Notificări și sunt accesibile prin tabloul de bord. De asemenea, poți consulta profilul pasagerului care a făcut cererea de rezervare. Ai la dispoziție 6 ore pentru a răspunde înainte ca cererea de rezervare să expire și, prin urmare, trebuie să fii destul de atent și să reacționezi rapid ca să nu pierzi cererile de rezervare. După confirmarea rezervării, numărul locurilor disponibile din oferta de călătorie este actualizat automat și vei primi datele de contact ale pasagerului prin e-mail și SMS. Apoi, trebuie doar să iei legătura cu pasagerul și să confirmi detaliile finale ale călătoriei!

  • Cum procedez dacă observ o eroare legată de cursa mea?

    Modifică-ți cursa imediat ce observi eroarea. Dacă nu se poate pentru că unii pasageri au rezervat deja, contactează-i pentru a le explica greșeala. Dacă modificările nu le convin, anulează-ți cursa și publică o nouă cursă.

  • Cum fac pentru a anula o rezervare sau întreaga cursă?

    Dacă intervine ceva și nu mai intenționezi să călătorești, te rugăm să-ți ștergi cursa cât mai curând. Pasagerii tăi trebuie să fie înștiințați cât mai rapid, pentru a-și putea găsi o altă cursă. Odată ce ți-ai anulat cursa pe site-ul web sau aplicația mobilă, pasagerii primesc imediat o notificare, dar ar fi mai plăcut dacă i-ai contacta în mod personal, pentru a-i informa. Pentru a-ți anula cursa, mergi la „Curse oferite”, găsește cursa pe care vrei să o anulezi și fă click pe „Șterge”. Anularea curselor nu se penalizează, iar motivul invocat nu este publicat în profilul tău. În același timp, pentru a menține o platformă fiabilă pentru pasageri, BlaBlaCar își rezervă dreptul de a suspenda contul conducătorilor auto care își anulează cursele prea des. În cazul în care, oricare ar fi motivul, nu mai poți călători împreună cu unul din pasagerii tăi, dar menții călătoria cu ceilalți pasageri, poți oricând anula individual o rezervare. Din tabloul tău de bord, mergi la „Curse oferite” și fă click pe „Vizualizare pasageri”. De aici, poți anula rezervarea oricărui pasager. Încă o dată, ar fi și mai plăcut dacă ai contacta pasagerul în mod personal, pentru a-l informa că i-ai anulat rezervarea.